150 YILLIK ÖNYARGI
O gün derse geç kalmıştı.
İlk ders matematikti.
Hocayı ve arkadaşlarını
rahatsız etmemek için kantinde oturmuş, dersin bitmesini
beklemişti. Bir sonraki ders
için sınıfa
girdiğinde, tahtada,
sonunda soru işareti bulunan iki işlem gördü.
Kalemini defterini çıkarıp hemen not etti kimsecikler tahtayı silmeden.
Diğer dersler bitmiş, eve dönmüştü.
Defterinde çözülecek iki tane soru
vardı. Defterini açtı,
ama sorular bayağı
zor görünüyordu.
Sınıfta durumu da fena
sayılmazdı hani. Uğraştı
durdu soruları çözmek için.
Hoca bazen böyle ev ödevi verir ve yapılıp
yapılmadığını
da kontrol etmezdi. Ancak yapanlar mutlaka bunun karşılığını
en azından bir iltifatla alırlardı.
Bazen nota da etki ederdi tabii bu durum.
Ertesi gün uzun uğraşlardan sonra çözdüğü
soruları koydu hocanın masasının
üzerine. Biraz da zor olmuştu hani. Hocanın
yüzünde değişiklikler oluyordu işlemi kontrol ederken.
‘Nasıl buldun bu sonucu?’ dedi hoca heyecanla. Bu soru 150 yıldır çözülemiyordu. Ben dün tahtaya matematiğin problemlerini anlatırken yazmıştım bu soruları. Kendim çözmeyi denemediğim gibi, bizim gibi normal(!) İnsanların da denemeyeceğini düşünüyordum. Enteresan dedi.
‘Nasıl buldun bu sonucu?’ dedi hoca heyecanla. Bu soru 150 yıldır çözülemiyordu. Ben dün tahtaya matematiğin problemlerini anlatırken yazmıştım bu soruları. Kendim çözmeyi denemediğim gibi, bizim gibi normal(!) İnsanların da denemeyeceğini düşünüyordum. Enteresan dedi.
Şaşırarak cevap verdi
hocaya: “Dün derse geç
kalmıştım. Tahtada soruyu görünce
diğer ödevler
gibi zannettim. Ve biraz da zorlanarak akşam evde yaptım’
Hoca sınıfa döndü:
“İşte arkadaşlar, 150 yıllık soru dediğimiz, aslında 150 yıllık önyargı imiş.”
150 YEARS OF PREJUDICE
One day he was late for class. The first
course in mathematics. sitting in the canteen to disturb the teacher and
friends had waited for the end of the course. When the class for the next
lesson, on the board, he finally saw two transactions with a question mark.
remove the book from the pen immediately noted erase board has a soul.
Other courses were finished, he
returned home. There were two questions to be resolved in the book. He opened
the book, but the question seemed to be quite difficult. the bad situation in
the class did not know numbers. Deal stood to solve the problem. Teacher
sometimes gives such homework and would not check has been done. But surely
that at least the money that they receive a compliment. Sometimes, of course,
this effect would note
The next day, after a long struggle to solve
the questions that were put on the teacher's desk. It was a little bit
difficult to know. Hodja was going changes in the face while controlling the
process.
'How did you find this result?' Said the
teacher excitedly. This question could not be resolved in 150 years. I wrote
yesterday that the board explaining the problems of mathematics questions. I
myself, as I attempt to resolve normal like us (!) I think that people try.
Interestingly, he said.
Startled teacher replied: "I was late
for class yesterday. I thought I saw the questions on the board as other
assignments. And I did a little forced at home tonight '
He returned to the class teacher:
"Here are your friends, we have 150 years of questions,
actually 150 years old prejudice has been good."