Doğum Günü...

 

(Görsel netten alıntıdır.)

Dün doğum günümdü. Yeni bir yıl, yeni bir yaş.

Bir yıl önce ülkemizi derinden sarsan, büyük acılara sebep olan depremin de yıl dönümü.

Böyle bir günde kutlamak istemedim. Yine de kızım, “yağsız pasta” diye adlandırdığımız kremalı bir tatlı yaptı. Üzerine de birkaç tane mum koymuş. Bana “üflemeden dilek dile” dedi. Benim dileğim belli dedim ama laf aramızda dilek dilemedim. Şu mavi gezegen üzerinde 59 yıldır kendi cüsseme göre bir yer kaplıyorum. Bu 59 yılın en azından 40 yılında her doğum günümde bir dilek dilemişimdir. Bu sene dileğim yok. Bu sene durup bugüne kadar dilediğim dileklerimin gerçekleşmesini ya da gerçekleşmemesini izlemeyi tercih ediyorum. Hoş gerçekleşme olasılığı olsa idi 59 yıl beklememiş olurdum değil mi?

Bu sene dilek dilemek değil de bir resim hayal ediyorum. Yemyeşil çimenlerin ortasında kocaman bir ceviz ağacı, üzerinde kargaların, saksağanların sincaplardan ceviz çalmaya çalıştığı kocaman bir ceviz ağacı. Biraz ileride kızarmış meyvelerinin göz kırptığı elma ağaçları. Karşıdaki tepe çam, köknar, meşe, kestane ağaçlarıyla bezenmiş. Tepeye çıkmadan yokuşun hemen öncesinde şırıltısını duyduğum dere akıyor. Sağda, solda, ilerilerde daha bir sürü ağaç var dallarına insan eli değmemiş; sadece doğadaki diğer canlıların beslenmesi için var olan. Dereye yakın, sağında elma ağacı solunda ise ceviz ağacı olan bir de söğüt ağacı var. Dalları uzamış neredeyse yere değecek kadar. Yemyeşil yaprakları hafifi hafif esen rüzgârda kendince şarkı söylüyor.

Sırtımı dayamışım söğüt ağacının gövdesine, rüzgârla birlikte yaprakların hışırtısı, derenin şırıltısı, kuşların şarkısı resmi tamamlıyor. Birde kimseden utanmadan döktüğüm gözyaşları.

“Aman üzüldüğün şeye bak!”

“Ay değer mi gözyaşı döktüğüne!”

“Hadi ağlama ya, beni de ağlatacaksın!”

“Boş ver be, hadi gel çay kahve bir şey içelim!”

“Bu mu yani üzüldüğün şey!”

“Ooo ben bir anlatsam, senin ki de bir şey mi yani?”

“…(siz doldurun boşlukları)…”

Bir sürü saçma sapan sözüm ona teselli anlamında söylenen ama tırnak içinde “senle mi uğraşacağım şimdi yaaa!” duygusuyla söylenen tüm o anlamsız cümleleri duymadan ağlamak dileğim.

İçimde biriken (59 sene az değil!) acıları, kederleri, umutsuzlukları, yalnızlıkları, korkuları, çaresizlikleri, boş vermişlikleri, sevinçleri, gururları, mutlulukları, umutları, söyleyip pişman olduklarımı, eh! birde söyleyemeyip pişman olduklarımı, geç kaldıklarımı, ertelediklerimi ve vaktinden erken davrandıklarımı… hepsini damla damla akıtsam yüreğimden. Boşalsa içim, bom boş, tertemiz, yepyeni bir yürekle kalkabilsem ayağa.

Bu resim bir hayal. Benim hayalim.

Gerçekte ise çam ağaçları yerine bu satırları yazdığım PC ekranına bakıyorum. Fonda dere şırıltısı yerine YouTube dan Christmas Vibes sayfasının Night Living Room Ambience with Jazz Relax, Sleep dinliyorum. Sağımda elma ağacı yok, salonumun duvarı ve önünde üçlü kanepem var. Solumda ise masa sandalye ve koltukların arakasında salon pencerelerim. Pencerelerden dışarı baktığımda ise çok değil iki yıl önce yaz kış yeşilliğini seyrettiğimiz, kışın kar yağdığında fotoğraflarını çektiğimiz çam ağaçlarını kesip yerine diktikleri beton yığını var.

Sanırım bu doğum günümde ve belki her gün ben bu resmi hayal edebilmeyi dileyeceğim. Ağacın, kuşun, derenin, yağmurun, karın, kır çiçeklerinin, baharda açan lalelerin, papatyaların, acem sümbüllerinin, gökkuşağının renklerinin nasıl olduğunu “unutmamayı” dileyeceğim.

Rüzgârda yürürken yanaklarına değen esintinin özlediklerinin öpücüğü olduğunu, yağmurun kaybedip yüreğimizde yaşatmaya devam ettiklerimizin bize selamı olduğunu, ayağımız bir taşa değdiğinde ilahi olanın “Dur ve biraz yavaşla!” dediğini, penceremin önünden ya da yolda yürürken tam başımın üzerinden bir kuş öterek geçerse sevinçli bir haber alacağımı bilmeyi/dilemeyi/umut etmeyi unutmamayı dileyeceğim.

Sahi; deprem, sel, yangın gibi afetler ve tanıdıkların kaybı dışında en son ne zaman sadece kendim için ağladım? Yüreğimi ferahlatmak, beynimdeki karıncaları boşaltmak, göz pınarlarımı yıkamak için en son ne zaman ağladım?

HATIRLAMIYORUM!!!

Sevgiyle kalın 😍😍😍

 

Yorumlar