Aklından bir sayı tut… John Verdon…

Reklam şirketi yöneticiliğinden yazarlığa, üstelikte cinayet romanı yazarlığına başarılı bir geçişin en güzel örneklerinden biri. Aklından bir sayı tut John Verdon’ın ilk kitabı. Fırtınada Yanacaksın ve Tepenin Laneti romanlarını daha önce okuduğum David Gurney’in maceralarının başlangıcını nihayet okudum. Son derece akıllıca ve bir o kadarda ilginç kurgusallığa sahip romanı okurken iki duygunun esiri oluyorsunuz:

* Yavaş!!! Hımmm.. Şurayı iyice sindirip olayı kavrayayım.

* Hızlı!!! Acaba katil benim tahmin ettiğim kişi mi? sonunu çok merak ediyorum!!!



Sonuç olarak John Verdon’ın okuduğum üç kitabını da çok sevdim. Şimdi sırada “Gözlerini Sımsıkı Kapat” var, başladım bile. Okumak isteyenler için kitap koridor yayınlarından çıkmış ve 475 sayfa.

 Arka kapak:

“Mark Mellery, posta kutusuna bırakılmış imzasız bir mektup alır.

Mektupta şöyle yazmaktadır: “Aklından bir sayı tut-1 ila 1000 arasında herhangi bir sayı.”

Mellery öylesine 658 sayısını tutar. Not şöyle devam etmektedir: “Sırlarını nasıl bildiğimi göreceksin. Küçük zarfı aç.”



 “Aldıklarını geri vereceksin

Vermiş olduklarını aldığın zaman.

Biliyorum ne düşündüğünü,

Ne zaman uyuduğunu,

Nereye gittiğini,

Nereye gideceğini.

Seninle bir randevumuz var,

Bay 658.”

 

Sayfa 192 den kısa bir kesit:

“Rodriguez “Benim bir sorum var,” dedi. “Bu delilleri önem sırasına göre sunmanız konusunda hemfikir olduktan sonra, niçin ilk olarak bahçe sandalyesinden bahsettiniz?”

“Yalnızca önsezi, efendim. Hepsi bir anlam ifade edene kadar, hangisinin ne anlam ifade ettiğini bilemeyiz. Bu bilmecenin hangi parçasının, bu noktada…”

Rodriguez “Ama bahçe sandalyesini ilk sıraya koydunuz,” diyerek böldü. “Neden?”

“Vakanın en çarpıcı özelliği gibi görünüyor.”

“Bu ne anlama geliyor?”

Wigg yumuşak bir sesle “Planlanması,” dedi.”

 

Keyifli okumalar dilerim 📖📖📖

Sevgiyle ve her daim sevdiklerinizle… 😍😍😍 

 

Yorumlar