Hoş gel 2019, Kafamızı Bozma!






Yeni bir yıl… Teklifsizce geldi dayandı kapımıza. Oysa 2018 den beklediklerimizi henüz hiçbirimiz alamadık diye düşünüyorum. Şikâyet değil sadece tespit benim ki:
-         Sağlık dileyenler hastanelerden çıkamadı mesela;
-         Para dileyenler kredi kartı borçlarıyla boğuşmaya devam ediyor;
-         İşe girmeyi dileyenlerin oranı işten atılanlarla çoğalmış durumda;
-         Aşk-meşk demeye dilim varmıyor, sevgilisinden, eşinden, dostundan, yaşadığı yerden ayrılanların haddi hesabı yok!
-         Nimet Abla’nın önündeki kuyruğu bile anlayabilmiş değilim. Çünkü piyangoda bile ikramiye hep bizden uzağa çıkıyor.


“Eee… Ne yapacağız?” diye soranlar mı var?
Yine aynı şeyleri yapacağız.
Bıkmadan usanmadan, umudumuzu hiiiç kaybetmeden, kötümserlere aldırış etmeden;
 “olmaz ki”, “bana çıkmaz”, “bende şans olsa…”, “ben ne istedim de oldu sanki”, “gökten yağmur yağsa benim başıma taş yağar” gibi literatürden tamamen silinmesi gereken cümleleri kurmadan her şeye baştan başlayacağız.
Evet baştan, en baştan…
Yeni yepyeni bir yıl beklediğimiz!
Yaşadığımız her anın değerini bilerek, bugünlerimize, iyi ve kötü, acı ve tatlı, güzel ve çirkin yaşadığımız, sahip olduğumuz her şeye şükredip dileklerimizi sıralayacağız. Aynen şöyle:
“Hoş geldin 2019. Senden önceki yıllardan olduğu gibi benim senden de beklentilerim var:
·        Öncelikle kendim, kızım, oğlum ve tüm sevdiklerimiz için hayırlı bir yıl olmasını diliyorum.
·        Kendim, kızım, oğlum ve tüm sevdiklerimiz için sağlıklı bir yıl olmasını diliyorum.
·        Hepimiz için başarılarla süslenmiş bir yıl istiyorum.
·        Kızım ve kızım gibi üniversite sınava girecek olan çocuklarımıza zihin açıklığı diliyorum. Umarım her biri ileride severek ve başarıyla devam edecekleri meslekleri ile ilgili okullara yerleşirler.
·        Kızım, oğlum ve tüm öğrencilerimizin derslerinde başarılı olmalarını; kendilerinin ve onlar için emek sarf eden velilerinin ve öğretmenlerinin emeklerinin karşılığını almalarını diliyorum.
·        Başta kendim olmak üzere hepimizin daha çok sevmemizi, sevgimizin insan-hayvan-çevre-doğa ayırt etmeden çoğalmasını ve tüm evreni sarmalamasını diliyorum.
·        Yeni yılda hepimizin bilinç açıklığımızın, öngörümüzün artmasını diliyorum.
·        İnsanların daha çok gazete ve kitap okumalarını diliyorum.
·        Çok üretmenin ve çok tüketmenin değil;  yetecek kadar üretip, yarınlarımızı düşünerek tüketmeyi öğrenmeyi diliyorum.
·        Herkesin “boş zaman” diye bir şeyin olmadığını, bu deyimi tembellerin yarattığı tek üretim olarak evrende salındığını anlamalarını bekliyorum.
·        Para kazanmak hırsıyla dereleri, denizleri kurutan, doğaya zarar verenlerin bir an önce aymalarını istiyorum.
·        Seçimlere sayılı günler kalmışken, daha 2-3 yıl önce yapılan yolların kazınıp yeniden yapılmasının belediyecilik olmadığını; harcanması gereken bir para varsa, ihtiyaç sahiplerine yardım edilmesini, hayvanlara barınak yapılması ya da yemek ihtiyaçlarının karşılanmasının günümüzde daha çok önemli olduğunu algılamalarını tüm yüreğimle diliyorum.
·        Herkesin düşüncelerini ifade edebilmesini ama “ağzı olan konuşuyor!” dedirtmeyecek kadarda ölçülü olmasını diliyorum.
·        Her işin bir eğitim gerektirdiğini; internette görülen her şeyin doğru olmadığının zarar görmeden önce farkında olalım istiyorum.
·        Mahrem ve namahrem olanın farkında olup, başkalarının özel hayatlarının gözümüze gözümüze sokulmadığı bir yıl olmasını diliyorum.
·        Ünlülerin hareketlerini yerden yere vurup ama pür dikkat izlerken; uzak değil yan komşusunun da aynı şekilde yaşadığını görmesini, hatta kendi hayatının bile çok da düzgün sayılmayacağını görmesini diliyorum.
·        Herkesin kendi özelini yaşadığı, ama “özgürlük” sınırının sadece kendi kapladığı alanla sınırlı olduğunu tüm insanların bilincine varmasını diliyorum. Yani senin özgürlüğünün sınırı benim özgürlüğümün başladığı noktada sona erer!
·        Herkesin birbirini sevmesi, saygı göstermesi mümkün olmayabilir. Ama saygı görmek için “saygın” olmak gerekir. Sevgiyi ve saygıyı hak edecek yaşamlar diliyorum.
·        Son olarak Allah’ım işine karışmak gibi olmasın ama: kışın toprağı doyuracak kadar kar; baharda toprağı yeşertecek, bereketlendirecek kadar yağmur; yazın ekinlerimizi zamanında sarartacak kadar güneş; sonbaharda doğayı gelecek yeni yıla hazırlayacak kadar yağmur yağmasını ve dökülen yaprakların toprağa gübre olmasını diliyorum.”

Tabii hepsi bu kadar değil! Biletime büyük ikramiye çıkmasını, yazlığım-kışlığım olmasını, atım-katım-yatım olmasını, bir elim yağda diğeri balda bolluk bereket içinde olmayı, bir gün Avusturya’dan öbür gün Japonya’dan ses vermeyi, dünya üzerinde ayağımı basmadığım yer kalmamasını bende diliyorum. Ama onları asıl dileklerimin yanında bonus!
Kısacası kendim, çocuklarım ve tüm sevdiklerim başta olmak üzere bütün evren için sağlıklı, mutlu, huzurlu, keyifli, bereketli, barış içinde bir yıl diliyorum!

Dileklerimizin gerçekleştiği bir yıl olsun!
Yeni Yılınız Kutlu Olsun  😍🎆😍🎆😍🎆😍