.....Ortalığa düşmüşüm seni arıyorum...





Desem Ki

Desem ki vakitlerden bir nisan ak
şamıdır
R
üzgârların en ferahlatıcısı senden esiyor
Sende seyrediyorum denizlerin en mavisini
Ormanlar
ın en kuytusunu sende görmekteyim
Senden kopard
ım çiçeklerin en solmazını
Toprakların en bereketlisini sende sürdüm
Sende tattım yemi
şlerin cümlesini
Desem ki sen benim i
çin,
Hava kadar laz
ım,
Ekmek kadar m
übarek,
Su gibi aziz bir
şeysin;
Nimettensin, nimettensin.
Desem ki...
İnan bana sevgilim inan
Evimde
şenliksin bahçemde bahar
Ve soframda en eski
şarap
B
ırak ben söyleyeyim güzelliğini,
R
üzgârla nehirlerle, kuşlarla beraber.
G
ünlerden sonra bir gün,
Şayet sesimi farkedemezsen
R
üzgârların nehirlerin kuşların sesinden,
Bil ki
ölmüşüm.
Fakat yine
üzülme müsterih ol
Kabirde böceklere ezberletirim güzelli
ğini
Ve neden sonra
Tekrar duydu
ğun gün sesimi gök kubbede
Hat
ırla ki mahşer günüdür
Ortal
ığa düşmüşüm seni arıyorum

                  Cahit Sıtkı Tarancı