Tül İşi (Çam İşi)


Selam…
Malum Mayıs ayı benim için biraz buruk geçiyor. Dışarıya göstermesek te içimizde kanayan yaralar baharın bu en güzel ayında daha çok kanıyor. Bu yüzdende biraz bloğumla arama mesafe giriyor.
Tül işi, İtalya’da ortaya çıkmış; zamanla tüm dünyaya yayılmış bir işleme tekniğidir. Kare veya petekli tüle üzerine işlenir. Çam işi, papatya ve oyulgama tekniğinde yapılır. Her biri birbirinden güzel, zarif, işlemesi keyifli bir nakış çeşididir.

Çocuk yıllarımızda (benim hatırladığım zamanlar J)1970-1980 araları) hemen hemen her evde mutlaka en az bir parça tül işi vardı. Eskiden bohçacılar gelirdi mahallelere. Denizli, Bursa ya da İstanbul’dan alıp geldikleri çarşafları, yastık örtülerini, sehpa takımlarını, masa örtülerini, işleme ya da örgü çeyizlik eşyaları satarlardı. Bazen satılan şey çok beğenilse de pahalı gelir, iki komşu birlikte alır paylaşırlardı.  Altı parça örtüyü üçer üçer veya oda takımlarının sehpa takımını biri masa örtüsü ve peçeteleri diğeri alırdı. O yüzden de herkesin evinde birbirine benzer şeyler olurdu. 
İkinci dönemde öğleden sonra grubuma “Elde Tül İşi” açılınca kursiyerlerimle birlikte bende yaptım. Çocukluğumda da severdim tül işi yapmayı, yine aynı keyfi aldığımı itiraf ediyorum.

Bence güzelde oldu, sizce?