ACIRIM... (Louis Aragon)


              (Görsel alıntıdır, şiir üzerine yazılmıştır.)


ACIRIM
Acırım sevda sözcüklerinin kıt oluşuna
O nedenle bana hep bir cümle gerekli
Hiçbir şey göremem damarlarımdan başka
Ve söz insanlık dışı görünür bana
Buğdayı yaralayan bir tırpan gibi.
 
Kuşkulandırır beni kıtlığı sevda sözlerinin
Ve aşkın sözcüklerle dile getirilmesi
Ben sokak sokak dolaşan bir dilenciyim
Hiç kimse şarkımı dinlemez benim
İşitmez sevdanın kısır sözcüklerini.
 
Hep aynı sözcüklerin kısırlığıdır işte
Birbirine eş kılan sevgilileri
Onlardan da çok şiirleri elbette
Yüzün pembeleşmesi seviyorum deyince
Söyleyin nasıl nasıl yetinmeli.
 
Ne yapmalı sevda sözcükleri bu kadar kıtken
Karın iskambil kâğıtlarını bulutların
Bir oyun cennet ya da cehennem denen
Yaşamak ya da ölmek farklı şeyler değilken
Sözcükler ta kendisi katledilmiş kuşların…
                           Louis Aragon

I PITY

I love the scarce formation of bitter words
That's why I always needed a sentence
I can not see anything else from my veins
And the word appears to me inhuman
Wheat hurts like a scythe.

Me doubt the scarcity of love lyrics
be expressed with words and love
I am a beggar wandering the streets
Nobody listened to my songs my
İşitmez love vicious words.
  
there is always the same word of infertility
Each spouse makes lovers
Of course many of them in poetry
I love the pink of the face deyince
How to say how satisfied.
  
What should be done so that Kitka love words
Abdominal clouds of playing cards
A game called heaven or hell
Different things when it is not live or die
Words of slaughtered bird itself...